Graficzny design

Graficzny design

Widoczność Twojej firmy to wyznacznik jej sukcesu. Jak to jednak osiągnąć skoro na rynku znajduje się cała masa najróżniejszych marek, często całkowicie do siebie podobnych? Tak jak i w życiu, tak i tutaj najważniejsza jest konsekwencja oraz dobry pomysł. Krok po kroku buduj pozytywny wizerunek swojej firmy zaczynając oczywiście od logo, które jest zalążkiem całego procesu.

Co składa się na identyfikację wizualną?

Identyfikacja wizualna to przede wszystkim zbiór oznaczeń graficznych, które wpływają na rozpoznawalność marki na rynku. Jest to szczególnie ważne dla firm, które dopiero wchodzą na rynek, ponieważ często to jedyna droga, aby dotrzeć do odbiorcy i sprawić, żeby to właśnie po nasz produkt sięgnął. W jakiś sposób trzeba więc przyciągnąć jego wzrok i wzbudzić zaufanie. Istotne znacznie mają więc przede wszystkim aspekty wizualne, czyli to, co jako pierwsze klient widzi.

Na identyfikację wizualną składa się co najmniej kilka elementów. Jest to przede wszystkim logo firmy, kolory marki, unikalny wzór opakowań, oznakowanie firmowych samochodów i budynków. Nie mniejsze znaczenie mają również takie niuanse jak krój i rodzaj czcionki.

Projektowanie graficzne zazwyczaj rozpoczyna się więc od logo naszej firmy, które w następstwie powinno być spójne z całą resztą wizualnych elementów obecnych w bardzo wielu miejscach. To przekłada się na utrwalenie w pamięci naszej marki i tym samym również rozpoznawanie.

Jak zaprojektować dobrze aspekty wizualne naszej firmy?

Projeknowanie identyfikacji wizualnej nie może więc być przypadkowe. Bardzo ważna jest konsekwencja oraz dobrze przemyślany pomysł. Jeśli przyjrzymy się istniejącym markom na rynku, to z całą pewnością stwierdzimy, że posiadają one rozpoznawalne logo.

Tak jest na przykład w przypadku producentów mleka, telefonii komórkowych, banków oraz wielu innych usług i produktów. To samo logo znajdziemy na opakowaniu, samochodzie dostawczym, siedzibie firmy, w mediach społecznościowych oraz na darmowych, firmowych gadżetach.

Niezwykle ważna jest więc tutaj konsekwencja, a także dobrze zaprojektowane logo. Okazuje się, że pewne kolory bardziej przyciągają wzrok, tak samo jak wielkość i krój czcionek. Mało tego, nie bez znaczenia jest również rodzaj produktu, ponieważ mleko lepiej będzie sprzedawać się w opakowaniach w kolorze białym, a kawa w czarnym.

Na te niuanse zwracają uwagę osoby, które są specjalistami w projektowaniu graficznym aspektów wizualnych danej marki. Jeśli sami nie bardzo znamy się na tych sprawach, to projektowanie logo na zamówienie będzie dla nas najlepszym rozwiązaniem.

Projektowanie identyfikacji wizualnej na zamówienie

Specjaliści w tym zakresie na bieżąco monitorują te istotne niuanse na rynku marek. Tutaj bardzo wiele się zmienia, więc aby stworzyć wyjątkowo efektywną identyfikację wizualną, potrzeba nie tylko wiedzy, ale również umiejętności i wyobraźni, które pozwolą stworzyć oznaczenie wizualne Twojej firmy na odpowiednim poziomie. Projektowanie graficzne, w tym przede wszystkim projektowanie logo na zamówienie warto więc zlecić profesjonalnej firmie.