Skuteczne CTA – czyli jak zachęcić klienta do kontaktu?

Wezwanie do działania (CTA) to tekst lub grafika, których używasz do nakłaniania czytelników do wykonania tego działania. Dobrze zaprojektowane CTA może znacznie zwiększyć współczynnik konwersji Twojej strony, co przełoży się bezpośrednie zyski.

Jak zatem powinno wyglądać zaprojektowane wezwanie do działania? Przeprowadziłem testy na niezliczonych różnych stronach, a oto 6 najważniejszych sprawdzonych przez nas praktyk.

Stwórz uczucie pilności

Używaj dyskretnych pomiarów czasu w swoim wezwaniu do działania. Zwroty typu „kliknij teraz” lub „wypróbuj nasze oprogramowanie dzisiaj” dają użytkownikowi zrozumienie, jak łatwe i natychmiastowe będzie działanie.

Użyj liczb

Konkretne cyfry, w tym ceny, sprawiają, że akcja jest bardzo specyficzna dla użytkownika i w prawie wszystkich testowanych przypadków wypadała bardzo dobrze.

Wskaż konkretne działanie

Spraw, aby wezwanie do działania było jak najbardziej konkretne. Powiedz użytkownikowi dokładnie, co chcesz zrobić i jak. Unikaj ogólników, a zamiast tego powiedz im, aby kliknęli, zarejestrowali się, skontaktowali się z nami lub pobrali.

Użyj obrazów

Często pomaga skierować uwagę użytkownika na wezwanie do działania, umieszczając fotografię osoby, która bezpośrednio patrzy na wezwanie do działania. Obrazy z aktorami patrzącymi bezpośrednio na użytkownika mają tendencję do rozpraszania ich.

Użyj kontrastujących kolorów

Kontrastujące kolory mogą przyciągnąć uwagę użytkownika do działania, które ma podjąć. Jeśli Twoja witryna jest chłodna niebiesko-szara, użyj czerwonej lub pomarańczowej grafiki.

Zwróć uwagę na pozycję

Wezwania do działania powinny znaleźć się na pierwszym ekranie widocznym na stronie bez przewijania w dół. Wywołania do działania na pasku bocznym nie działają tak dobrze, jak w centralnym obszarze zawartości strony. Wprowadź wezwanie do działania, w którym reszta strony naturalnie poprowadzi wzrok widza.

Zostaw nam swoje dane. Przedstawimy Ci naszą ofertę.